A Balaton még pár évezredre kvalifikálva van A környezetünket nem az őseinktől örököltük, hanem az unokáinktól kaptuk kölcsön –int a közismert bölcsesség, ám ennek súlyát sajnos egyre kevesebben érzik át. Nem úgy Sebeők János. |
Nem mellékesek a mellékágak! Hogyan is beszélhetünk, vagy írhatunk a Dunáról, ha nem emlékezünk meg és hívjuk fel a figyelmet a folyó mellett csavargó mellékágakra! |
Budapest a Duna szabályozása előtt Budapest mai területének nagy része a Duna szabályozása előtt a folyó ártere volt. A korabeli térképeken jól látszik, hogy a Rákos-patak betorkolását körülvevő terület - tehát Angyalföld és Zugló - a rendszeresen vízjárta területek közé tartozott. |
A kincses sziget A Szentendrei-sziget és környéke különleges adottságainak és elhelyezkedésének köszönhetően kiemelkedő természetvédelmi, vízbázis-védelmi és rekreációs funkciókkal bíró, rendkívül értékes, érzékeny terület. |
Hová tűnt a kóborló vizek országa? Az ország egyik legszebb tájegységén tette meg Márkus Ferenc az első kilométereket, a Szigetközben. Vajon milyen jövő vár erre a még mindig különleges élővilággal rendelkező, katasztrofális emberi beavatkozásokat megélt vidékre? |
450 km a Dunáért A WWF Magyarország igazgatója, Márkus Ferenc a Környezetvédelmi Világnapon megkezdte gyaloglását a Duna magyar szakasza mentén, hogy felhívja a figyelmet a Duna értékeire és arra, hogy a tervezett hajózásfejlesztés oly módon történjen, hogy a természet és a folyó mellett élő emberek ne kárát, hanem hasznát lássák. |
Gyaloglás a Dunáért Nagyszabású vállalkozásba kezd júniusban a WWF Magyarország, igazgatójával az élen. Márkus Ferenc végiggyalogol a Duna magyar szakasza mentén, hogy felhívja a figyelmet a Duna értékeire és arra, hogy a tervezett hajózásfejlesztés környezetkímélő módon valósuljon meg. |
Ne vedd, védd! Az eddigi "Veszélyes emléktárgyak" és a "Mindent a szemnek, semmit a kéznek!" kampányok után "NE VEDD, VÉDD!" címmel 2006 májusától oktatási kampányt szervez a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium az ország valamennyi felsőtagozatos osztályt fenntartó általános iskolája és középiskolája számára. |
1 2 3 4 5 6 7 |